اخبار داخلی
شماره: 4333
1392/09/27 - 09:15
تبیین و توجیه استحصال سلول های بنیادی در دانشگاه پزشکی جهرم

در حاشیه کارگاه کنگره بین المللی اخلاق تولید مثل و روشهای نوین درمان ناباروری متخصصان علوم پزشکی در فالب یک کارگاه علمی به تبیین و توجیه روشهای استحصال سلول های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم پرداختند.

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا ، در این کارگاه مشمولان آموزش مداوم اعم از پزشکان عمومی ، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، پرستاران و دانشجویان شرکت داشتند و با روشهای علمی کارکرد سلولهای بنیادین در علوم پزشکی آشنا شدند.
 
در کارگاه استحصال سلول های بنیادی که به همت مرکز آموزش مداوم و انجمن سلول های بنیادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد محورهایی مانند، آشنایی تئوری با سلول های بنیادی، استحصال سلول های بنیادی از بافت مغز انسان، کشت پاساژ فریز و دوب سلول ها، آشنایی با تجهیزات کشت سلول و نحوه کار با آنها و آماده سازی محیط های لازم برای جداسازی و کشت سلول های بنیادی مورد بررسی و بحث قرار گرفت.
 
سومین همایش ملی اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری و نخستین کنگره بین المللی اخلاق تولید مثل تالار علامه امینی برگزار و تا پنجشنبه ادامه دارد.
 
در جلسه افتتاحیه این کنگره استاندار فارس به سخنرانی می پردازد و روز دوم این کنگره با سخنرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود .
 
جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد .
 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved